A Heart with Love

A Heart with Love

AnithsyaOn-going

53553 words

Add to Library

Overview

|

Catalog


    Tag(s):
  • Pernikahan yang diatur
  • Musuh menjadi kekasih
  • Tokoh Wanita
  • Cinta pertama
  • Cinta segitiga
  • Mahakarya
  • Pangeran
  • Putri
  • Balas dendam
  • Keluarga kerajaan

"Bangunlah, Ara oii! Itulah aku dah suruh tidur tapi kau degil. Nak tengok juga E-drama kau tu. Sekarang ni kau dah tak ada excuse dari aku. Cepat bangun sebelum warden yang bangunkan kau." Ara Marlia, gadis Melayu yang gemar akan drama-drama Ember sehinggakan dia telah memasuki alam lampau di mana negara Ember sedang membangun. "Saya kat mana?" "Kau kat istana." Sepanjang dia berada di situ, dia telah menjadi orang lain. Namun nama orang itu sama dengannya. Kisah silam orang itu hampir sama walaupun ada bezanya juga. Ara tidak terkejut apabila dia perasan suasana di tempat dia menjejakkan kaki itu sama seperti di dalam drama-drama Ember yang dia pernah tonton. Hati bertekad, dia mahu mengubah negara ini sekali gus mengubah sejarah. Risikonya amat tinggi dia tetap mahu melakukannya. "Beta tak akan tunduk pada agama kamu, Ara." - Permaisuri Park Chun Cha. Ara tersenyum sinis. Jika tidak mahu, dia tak mampu memaksa mereka. Sedangkan Rasulullah pun tak pernah memaksa orang Arab Quraisy untuk memeluk agama Islam, apatah lagi dia yang hanya seorang manusia biasa. "Aku sayangkan kau!" - Min-Jun. Tragedi pahit terjadi antara Ara dan Min-Jun sehingga mendorong mereka untuk melangsungkan perkahwinan. Namun Ara tolak cadangan tersebut selagi Min-Jun dan kerabat diraja tidak memeluk Islam. Dia tidak akan melatah sekiranya perkara buruk menimpa dirinya. "Hei, perempuan! Macam mana kau nak tegakkan agama kau kalau diri sendiri dah kotor?!" - Permaisuri Park Chun Cha. "Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan aku bersaksi Nabi Muhammad pesuruh Allah."

Last Update

Editor´s Choice

Recommendation

Book Comment (59)

  • avatar
    WildanBunda

    oke

    1d

      0
  • avatar
    SunaryoDeandra

    bagus banget

    1d

      0
  • avatar
    HidayahRinda

    bagus bgt ne .. ceritanya

    1d

      0
  • avatar
    Ummu Syafiqah

    sangat sweet best💗

    1d

      0
  • avatar
    Niam Thok

    ok tengkuy dari Majah ini aku tau cara yang paling penting adalah dari ku

    2d

      0
  • avatar
    Sesill

    gabut

    2d

      0
  • avatar
    HadiansyahAdam

    mantaaaappppp

    3d

      0
  • avatar
    Sintia bellZASKIA

    novel nya sangat bagus dan nyambung juga dengan alur cerita

    4d

      0
  • avatar
    Dede PermatasariAlfina

    bgus

    4d

      0
  • avatar
    Rifky AlfarezAngga

    suka cerita ini

    4d

      0